Coraz więcej rozliczeń z kontrahentami, potrzeba płynniejszych metod zarządzania funduszami finansowymi zwiększających tempo ich wykorzystania przez przedsiębiorstwo, coraz szybszy obieg pieniądza, globalizacja - to tylko niektóre czynniki mające wpływ na zapotrzebowanie na nowy rodzaj kontaktu z bankiem. Banki zmuszone są sprostać oczekiwaniom klientów, a zarazem zmniejszać swoje koszty obsługi, oferując nową gamę produktów i usług wykorzystujących najnowocześniejsze usługi teleinformatyczne. To dlatego powstała bankowość elektroniczna, rozwiązanie ułatwiające kontakt i współpracę pomiędzy klientami a bankiem, zadawalające obie strony. W książce przedstawiono różnego rodzaju usługi bankowości elektronicznej wykorzystywane w firmach, pokazano ich bezpieczeństwo, funkcjonalność, wymogi i efekty zastosowania. Przedstawiono w niej także czynniki decydujące o wyborze i dopasowaniu odpowiedniego produktu do potrzeb firmy, poprzez porównanie różnego rodzaju ofert bankowych.