Tajniki tworzenia programów dla systemu Windows w asemblerze Poznaj narzędzia programistyczne Napisz programy wykorzystujące Windows API Wykryj i usuń błędy z programów asemblerowych Pisanie programów w asemblerze przez długi czas kojarzyło się z systemem MS-DOS. Teraz asembler powoli odzyskuje straconą pozycję języka programowania dla systemu Windows. Wśród wielu zalet asemblera można wymienić: bezpośredni dostęp do procesora, zwarty i niewielki kod wynikowy oraz możliwości trudne do uzyskania za pomocą języków wysokiego poziomu. Asembler jest niezbędny przy tworzeniu sterowników dla urządzeń zewnętrznych, a korzystanie z niego uczy myślenia algorytmicznego, od którego języki obiektowe stopniowo odzwyczajają programistów. Książka "Asembler. Podręcznik programisty" to kompendium wiedzy dotyczącej pisania programów dla systemu Windows w języku asemblera. Znajdziesz w niej opisy narzędzi programistycznych i sposoby korzystania z procedur Windows API. Nauczysz się tworzyć programy dla Windows -- od najprostszych, wykorzystujących konsolę, aż do skomplikowanych aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi do wykrywania i usuwania błędów, a także poznasz zasady stosowania asemblera w połączeniu z językami wysokiego poziomu. Narzędzia programistyczne dla systemu Windows Wywoływanie funkcji Windows API Programy działające w trybie tekstowym Tworzenie i wykorzystywanie zasobów Praca z systemem plików Tworzenie bibliotek DLL Programowanie sieciowe Wykorzystywanie asemblera w językach wysokiego poziomu Turbo Debugger Tworzenie sterowników Odkryj nieznane obszary programowania -- poznaj język asemblera