"Nigdy wcześniej, i nigdy później, teatr polski i polscy artyści teatru nie byli tak obecni i znani w różnych krajach Europy, a nawet świata, jak w latach 1939–1945. Okres powojenny to zupełnie inny (również – dobrze jeszcze nie poznany!) rozdział w historii teatru polskiego poza krajem.
– Czy teatr emigracyjny był dobry? – pytałam Jadwigę Braun-Domańską, aktorkę i współzałożycielkę Teatru Dramatycznego Drugiego Korpusu, podczas naszej pierwszej rozmowy.
– Nie! – odpowiedziała zdecydowanym głosem.
– Czy był potrzebny?
– Tak!
– Czy mógł być inny, lepszy?
– Nie!
– Co o nim wiemy, mimo upływu wielu lat?
– Wciąż niewiele! Odchodzą ci, którzy ten teatr tworzyli, oraz ci, dla których istniał... "
Album dokumentacyjno-fotograficzny poświęcony aktorom, reżyserom i scenografom, którzy po 1945 roku działali poza Polską.
– Czy teatr emigracyjny był dobry? – pytałam Jadwigę Braun-Domańską, aktorkę i współzałożycielkę Teatru Dramatycznego Drugiego Korpusu, podczas naszej pierwszej rozmowy.
– Nie! – odpowiedziała zdecydowanym głosem.
– Czy był potrzebny?
– Tak!
– Czy mógł być inny, lepszy?
– Nie!
– Co o nim wiemy, mimo upływu wielu lat?
– Wciąż niewiele! Odchodzą ci, którzy ten teatr tworzyli, oraz ci, dla których istniał... "
Album dokumentacyjno-fotograficzny poświęcony aktorom, reżyserom i scenografom, którzy po 1945 roku działali poza Polską.