Arts Agency and Art History

R. Osborne
Arts Agency and Art History
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Art 's Agency and Art History develops a scintillating dialogue between anthropology and art history. It throws the subject of the anthropology of art into striking and much-needed relief, by re-articulating its relationships to key methodological and theoretical approaches in art history, sociology, and linguistics. Using Alfred Gell 's influential work as a touchstone, the book showcases nine groundbreaking case studies by an internationally renowned group of art historians and art theorists. Following an accessible introductory to Gell 's anthropology of art, and its relationship with contemporary art history, the collection explores concepts and perspectives in a wide range of contexts, ranging from such cultures as Ancient Egypt and Mesopotamia, to those of Classical Greece and Rome, Imperial China, the Moche of Peru, and finally the modern Western world.
Data wydania: 2007
ISBN: 978-1-4051-3538-2, 9781405135382
Język: angielski
Wydawnictwo: Blackwell Science

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Arts Agency and Art History aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Arts Agency and Art History. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl