Wstęp
1. Koncepcja telewizji dzisiaj – czym jest to medium, kierunki rozwoju
1.1. Fenomen telewizji w dobie rozwoju mediów cyfrowych
1.2. Era nowych technologii w telewizjach europejskich
1.3. Zmiany w procesie zarządzania telewizją i mediami w dobie konwergencji
1.4. Zarządzanie mediami publicznymi w Europie w erze konwergencji i digitalizacji mediów
1.4.1. W jaki sposób finansować media publiczne w Europie?
1.5. Telewizja we Francji i w Niemczech
1.5.1. System telewizji publicznej we Francji
1.5.1.1. Finasowanie mediów we Francji
1.5.1.2. Ramy prawne i cele strategiczne France Televisions
1.5.1.3. Struktura i sposób działania – grupa medialna France Televisions
1.5.2. System telewizji publicznej w Niemczech
1.5.2.1. Ogólne regulacje prawne i założenia dotyczące niezależności politycznej i ekonomicznej telewizji w Niemczech
1.5.2.2. Finansowanie ZDF i ARD
1.5.2.3. ARD – pierwszy program telewizji niemieckiej i telewizja regionalna
1.5.2.4. ZDF – drugi program telewizji niemieckiej (Zweites Deutsches Fernsehen)
1.5.2.5. Struktura i zarząd ZDF
1.6. Założenia metodologiczne
1.7. Metody i techniki badawcze wykorzystane w pracy
1.8. Zakres badań
1.9. ARTE na tle telewizji ponadnarodowych – wybrane przykłady
2. ARTE – studium przypadku
2.1. Geneza powstania ARTE – wola polityczna źródłem kreacji nowej telewizji
2.1.1. Rożne koncepcje kultury (Kultur Begriff)
2.1.2. Od projektu telewizji kultury do ARTE
2.1.3. Trudne początki i krytyka europejskiej telewizji ARTE
2.1.4. Od idei do emisji programu ARTE
2.1.5. Powstanie ARTE GEIE (Association relative a la television europeenne)
2.1.6. Stacja telewizyjna La Sept – etap przejściowy w procesie tworzenia ARTE
2.2. Fenomen ARTE
2.2.1. Organizacja, struktura oraz sposób funkcjonowania ARTE
2.2.2. Szczególny status prawny
2.2.3. Finansowanie ARTE
2.2.4. Budżet, niezależność finansowa i zarządcza ARTE
2.3. Misja ARTE
2.3.1. Komunikacja międzykulturowa i kompetencje międzykulturowe w kontekście ARTE
2.3.1.1. Francusko-niemiecki dualizm ARTE
2.3.1.2. Kompetencje międzykulturowe
2.3.2. ARTE – laboratorium Europa
2.3.3. Od dualizmu francusko-niemieckiego do wspólnej Europy
2.3.4. Umowy z innymi kanałami publicznymi w Europie – partnerzy ARTE
2.3.5. Wpływ rozwiązań technologicznych na ewolucję ARTE
2.3.6. Ewolucja technologiczna ARTE
2.3.7. Strategia ARTE w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii
2.4. Ramówka i program ARTE
2.4.1. Oglądalność ARTE
2.4.1.1. Oglądalność i odbiór ARTE we Francji
2.4.1.2. Oglądalność i odbiór ARTE w Niemczech
2.4.2. ARTE europejską telewizją w sześciu językach
2.4.3. Profil programowy ARTE
2.5. Analiza zawartości programowej ARTE
2.5.1. Analiza zawartości jako metoda badawcza
2.5.2. Ramówka programowa ARTE
2.5.3. Wybrane cykle programów w ramówce tygodniowej
2.5.3.1. Zachowanie proporcji tematycznych
2.5.3.2. Sobota w ARTE
2.5.3.3. Niedziela w ARTE
2.5.3.4. Ramówka ARTE od poniedziałku do piątku
3. Rola mediów w procesie integracji europejskiej i kreacji dyskursu
3.1. Europejska sfera publiczna
3.1.1. Polityka audiowizualna Unii Europejskiej a przekaz medialny
3.2. Media w Europie w świetle regulacji prawnych UE
3.2.1. Telewizja bez granic
3.2.2. Traktat amsterdamski
4. Zakończenie: konkluzja i rekomendacje do dalszych badań
4.1. ARTE narzędziem budowania porozumienia i modelowym przykładem międzynarodowej współpracy medialnej
4.1.1. Podsumowanie – podstawy działania i strategii ARTE
4.1.2. Podsumowanie – uwagi końcowe
4.2. Rekomendacje
4.2.1. Francusko-niemiecka „binatonalność” – dualizm ARTE
4.2.2. Refleksje wokół ARTE w kontekście projektu telewizji wyszehradzkiej
4.2.3. Czynniki warunkujące sukces ARTE
Bibliografia
Publikacje zwarte
Artykuły opublikowane w czasopismach naukowych
Encyklopedie, słowniki i leksykony
Artykuły w czasopismach popularnonaukowych, materiały prasowe i medialne (RTV)
Prezentacje i referaty wygłoszone na konferencjach
Raporty, sprawozdania, analizy, ekspertyzy i komunikaty z badań opinii publicznej
Akty prawne: raporty, dokumenty prawne
Zasoby internetowe: źródła wtórne
Aneks
MISJA I STRATEGIA W ŚWIETLE DOKUMENTOW ARTE
Dokumenty ARTE
Sprawozdania roczne ARTE
Sprawozdanie roczne ARTE z lat 2014–2015 (2015)
WYWIADY Z EKSPERTAMI
Wywiad Grzegorza Kościńskiego z Emmanuelem Suardem, dyrektorem zarządzającym ARTE (gerant et directeur de la gestion) (lipiec 2019, Strasburg, siedziba ARTE GEIE)
Wywiad Grzegorza Kościńskiego z Berndem Mutterem, dyrektorem programowym ARTE (lipiec 2019, Strasburg, siedziba ARTE GEIE)
DEBATA PARLAMENTARNA
Posiedzenie Komisji Kultury, Edukacji i Komunikacji – Senat Francji (kwiecień 2019)