Powieść graficzna z prawdziwego zdarzenia. O nieuniknionej cyfryzacji społeczeństwa. Dystopijna alternatywa wyłożona z wirtualnej rzeczywistości. Powszechny dostęp do VR, komunikatów z domen publicznych. Ludzie zamknięci w bańkach informacyjnych, którzy wpadają do matrycy, by uczestniczyć w wygenerowanym kodzie, gdzie możesz mieć wszystko, co zechcesz. Symulacja, która prowadzi do zgłębiania ludzkiej natury, gdzie seksualność przestała być zmysłowa, a zbiorem czynników stymulujących, a takie czynności, jak jedzenie przestało być funkcjonalne czy konieczne. Kobieta i mężczyzna - Jesiane i Rene wrzuceni w sam środek wirtualnej powierzchni, gdzie eksperymentują do woli. Jesiane ochoczo bawi się z chłopcami na użytek nieposkromionej chuci, zaś Rene zaczyna powątpiewać oraz podważać przyjemność sztucznej Ziemi-dwa. Autor rzuca postaciami, jak zużytymi zabawkami. Alternatywne życie sprawia, że przestajemy czuć, a pogłębiamy spiralę wrażeń - potęgując jej rozmiar czy intensywność, a w zamian tkwimy w niespełnieniu, w pękatej bańce, która oddala nas od prawdziwej przyjemności.
,,Alt-Life'' nie szokuje, a zgrabnie bawi się sztuczną powłoką, symulując samą symulację smaków czy dotyku nagiego ciała. Uwalnia wyobraźnię skręcając w mroczne rewiry, gdzie ludzkość kontaktuje się przez port, segregując wiadomości, jak w skrzynce odbiorczej na maila. Ojczysta Ziemia umiera, więc ludzkość stara się przejść na drugą stronę - do programu zastępczego, zaszyfrowanego, sztucznie odtw...