Książka jest zbiorem doświadczeń arteterapeutów, którzy na co dzień, poprzez działania twórcze, pomagają innym. Będzie ona świetną inspiracją dla studentów różnych kierunków terapeutycznych i humanistycznych oraz specjalistów pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, którzy chcą poszerzyć własną praktykę o wachlarz ćwiczeń arteterapii. Publikacja jest pełna wskazówek od Autorek, które są praktykami w różnych obszarach – pedagogiki, pracy z osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi i zaburzeniami psychicznymi oraz z osobami doświadczającymi kryzysu psychicznego. Podręcznik zawiera nieoczywiste spojrzenie na arteterapię i scenariusze pracy w obszarach nie poruszanych wcześniej szerzej w literaturze, m.in. takich jak: – arteterapia w ramach TUS osób z autyzmem dziecięcym, – teatroterapia, – zaangażowanie rodziców w proces terapeutyczny dzieci, – korelacja sztuki i muzyki na gruncie pracy z osobami chorującymi psychicznie.
Wszystko to wraz z opisem pracy arteterapeuty „od kuchni” powoduje, że jest to dzieło niezwykle przydatne dla osób wchodzących w zawód arteterapeuty, mających obawy o skuteczność terapii i własne kompetencje, chcących zainspirować się i podeprzeć gotowymi materiałami do pracy z podopiecznymi – zarówno dziećmi, i jak i dorosłymi. Podręcznik ten ma być też realną pomocą dla praktyków – na co zwracać uwagę pracując w zawodzie arteterapeuty, jakie trudności można napotkać i jak można je rozwiązać.
Wszystko to wraz z opisem pracy arteterapeuty „od kuchni” powoduje, że jest to dzieło niezwykle przydatne dla osób wchodzących w zawód arteterapeuty, mających obawy o skuteczność terapii i własne kompetencje, chcących zainspirować się i podeprzeć gotowymi materiałami do pracy z podopiecznymi – zarówno dziećmi, i jak i dorosłymi. Podręcznik ten ma być też realną pomocą dla praktyków – na co zwracać uwagę pracując w zawodzie arteterapeuty, jakie trudności można napotkać i jak można je rozwiązać.