Jak się uczymy? Jaki wpływ stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią się mózgami? Dr John Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale opisuje jedną zasadę mózgu ? czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu naszego mózgu ? a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie codzienne. Dzięki tej książce odkryjesz m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają zdolności poznawcze, że wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu, że sen jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki a wzrok jest najsilniejszym ze zmysłów, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Na koniec będziesz wiedział, jak naprawdę działa mózg ? i jak najlepiej z tej wiedzy skorzystać. Dr John Medina Jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim wokół roli genów w rozwoju ludzkiego mózgu oraz genetycznego podłoża chorób psychicznych. Medina pracuje naukowo zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of Washington School of Medicine. Jest autorem książek ?Zegar życia. Dlaczego się starzejemy? Czy można cofnąć czas?? (2001), ?Genetyczne piekło? (2003).