Nawet coś tak niewielkiego, jak cena jednego drinka może wytworzyć uczucie nieprzyjemnego długu. Jasno to wyraziła pewna moja studentka w pracy seminaryjnej: „Po niezbyt przyjemnych doświadczeniach z przeszłości, nie pozwalam już żadnemu facetowi nawet na postawienie mi jednego drinka, tak, aby żadne z nas nie musiało myśleć, że oto zostałam zobligowana do obdarzenia go jakimiś seksualnymi faworami”. I miała rację, ponieważ obserwując kobietę, która pozwala mężczyźnie zapłacić za jej drinka, zarówno kobiety, jak i mężczyźni zaczynają sądzić, że wzrosła jej – by tak rzec – seksualna dostępność dla owego mężczyzny.
Został dodany przez: @Meszuge@Meszuge
Pochodzi z książki:
Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
7 wydań
Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
Robert B. Cialdini
8.4/10

Robert Cialdini w swej bestsellerowej książce udziela jasnych i przekonujących odpowiedzi na pytania: - Jak nakłonić drugiego człowieka do zmiany sposobu postępowania? - Jak zachęcić do podjęcia lub z...

Komentarze

© 2007 - 2024 nakanapie.pl