Ukończył Wydział Łączności Politechniki Warszawskiej i jeszcze przed uzyskaniem dyplomu magisterskiego został w r.1957 zatrudniony jako asystent w ówczesnej Katedrze Fizyki Ogólnej "B" Politechniki Warszawskiej, kierowanej przez prof. Sz. Szczeniowskiego. Zajmował się właściwościami dielektryków, a później ferromagnetyków.
Jest autorem wielu publikacji w czasopismach i na konferencjach naukowych, a także autorem i współautorem kilku skryptów i książek ("Podstawy Fizyki dla kandydatów na wyższe uczelnie techniczne" miały w roku 2006 IX wydanie w PWN). Był jednym z tłumaczy na język polski pierwszej monografii na temat laserów.
W latach 1971-1975 współtworzył z dr L. Tykarskim spektrometr rezonansów paramagnetycznego i jądrowego i kierował pracami zespołu jego twórców. Wśród prac badawczo-rozwojowych znalazły się tworzone zespołowo przyrządy: jądrowy miernik pola magnetycznego do akceleratora w Instytucie Badań Jądrowych w Świerku, analizatory kształtu impulsów mikro- i nanosekundowych, przy czym w tym pierwszym zastosowano po raz pierwszy w kraju w r.1983 mikrokomputer do sterowania i akwizycji danych.
W roku 1981 wystąpił z projektem prowadzenia przedmiotów elektronicznych dla ówczesnego Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej PW. Przygotowany program dotyczył trzech przedmiotów na II i III roku studiów. Każdy przedmiot oprócz wykładów wymagał również przygotowania laboratoriów, w których to działaniach Leszek Widomski czynnie uczestniczył. Pierwsze laboratorium zostało całkowicie przez niego opracowane i wykonane w zespole bez wsparcia finansowego władz uczelni. Dopiero następne przedmioty uzyskały takie wsparcie. W połowie lat 90-ych Instytut Fizyki PW przystąpił do finansowanego przez Unię Europejską programu TEMPUS - TALES i wtedy nastąpiło unowocześnienie laboratoriów elektronicznych - pojawiły się pierwsze komputery.
W latach 1982 - 2010 kierował Laboratorium Elektroniki na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej - poprzedniku obecnego Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej.
Chociaż czynnym przygotowaniem nowych ćwiczeń laboratoryjnych zajmują się już młodsi koledzy, to jego zaangażowanie w pracy pozwala mu w dalszym ciągu prowadzić zajęcia dydaktyczne.