Bae Suah to jedna z kultowych współczesnych pisarek koreańskich, która twierdzi, że swoją pierwszą powieść, A Dark Room in 1988 (1988년의 어두운 방), napisała przypadkiem. Chociaż z wykształcenia jest chemiczką, to jej eksperymenty pisarskie doprowadziły do powstania Przemilczanej nocy i dnia oraz antologii krótkich opowiadań, które ukształtowały jej karierę literacką. Dodatkowo, Bae Suah interesuje się prozą niemieckojęzyczną, co widać w jej tekstach takich jak Milena, Milena, Ecstatic, silnie inspirowanym życiem i stylem Franza Kafki.
Podobnie jak Kafkę, Bae Suah często opisuję się jako twórczynię oderwaną od rodzimego kręgu kulturowego. Jej prace nie są typowo koreańskie, to znaczy nie przypominają ogromnej części prozy południowokoreańskiej, którą współcześnie tłumaczy się na angielski czy nawet polski. Autorka lubi eksperymentować z nagłymi zmianami napięcia i perspektywy, prowadzić czytelników i czytelniczki cykliczną — a nie liniową — ścieżką narracyjną. Dzięki temu w stosunkowo krótkich utworach udaje jej się stworzyć obrazy, które zostają z nami na długo.