Przedstawiony w niniejszej publikacji program nauczania dydaktyki w uczelniach wyższych jest wspólnym dziełem pracowników Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Dydaktyki UMK. Od 1982 roku do 1991 był realizowa...
Pojęcia: dogmatyzm, liberalizm i dynamizm - określają trzy sposoby rozumienia i traktowania procesu wychowania i nauczania. Charakteryzują one trzy główne kierunki działalności dydaktyczno-wychowawcze...
Prezentowana książka jest pracą z dydaktyki porównwczej. Zawiera analizę wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy metodami nauczania a najbardziej znaczącymi systemami dydaktycznymi oraz ich typologię...
Praca niniejsza jest rozprawą przedstawiającą współczesny stan rozwiązań naukowych w zakresie problematyki ideału wychowania i wykształcenia ogólnego. Od strony metodologicznej położono nacisk na ujęc...
Niniejsze opracowanie przedstawia zagadnienia związane z zasadami nauczania, najbardziej typowe rozwiązania i odpowiedzi na nie oraz zasadnicze pojęcia, z którymi w tej dziedzinie się spotykamy. Główn...
Prezentowana książka przedstawia naukowy dorobek Prof. K. Sośnickiego w zakresie stylu uprawiania pedagogiki i dydaktyki oraz pojmowania ich istoty i dydaktyki jako nauki. Studiując życie i dzieło Soś...