Shaquille O’Neal jest jednym z najbardziej utytułowanych sportowców-biznesmenów, którego osiągnięcia na boisku i poza nim przełożyły się na stworzenie poszukiwanej i cenionej przez konsumentów marki handlowej. Jako przedsiębiorca, analityk sportowy, DJ, restaurator i ambasador marki, O’Neal wnosi do każdego ze swoich przedsięwzięć własną mantrę ,,Business of Fun (czerpanie radości z biznesu)’’.
Kariera sportowa piętnastokrotnego uczestnika Meczu Gwiazd NBA trwała prawie dwie dekady i przyniosła mu niezliczone nagrody i wyróżnienia, w tym tytuł Najbardziej Wartościowego Zawodnika NBA, Nagrodę Debiutanta Roku (NBA Rookie of the Year), tytuł czterokrotnego mistrza NBA oraz wyróżnienie z powodu zajęcia pierwszego miejsca na liście nominowanych do Galerii Sław NBA. Obecnie O’Neal jest analitykiem sportowym w nagrodzonym Emmy programie stacji TNT Inside the NBA. O’Neal, który uzyskał stopień doktora z dziedziny zarządzania i edukacji, założył fundację The Shaquille O’Neal Foundation wspierającą młodzież, która czuje się niedoceniona. Ponadto Shaq udziela się społecznie poprzez organizowanie szeregu corocznych programów filantropii, w tym Shaq-to-School, Shaqsgiving i Shaq-a-Claus.
Otwarcie restauracji Big Chicken w Las Vegas jeszcze bardziej umocniła pozycję O’Neala jako odnoszącego sukcesy restauratora. W roku 2015 O’Neal nawiązał współpracę z Authentic Brands Group (ABG), firmą zajmującą się rozwojem marek, marketingiem i rozrywką. Współpraca koncentruje się na zarządzaniu marką O’Neil, zwiększeniu jej wartości na całym świecie oraz budowaniu jego dziedzictwa poprzez projekty w ramach partnerstw strategicznych, które wykorzystują jego niezwykłą osobowość i niesłabnącą popularność.