Robert Plomin uzyskał w 1970 roku licencjat z psychologii na DePaul University w Chicago, a doktorat, także z psychologii.
Profesor genetyki zachowania w Instytucie Psychiatrii, Psychologii i Neuronauk w King’s College London, członek angielskiej Academy of Medical Science oraz Akademii Brytyjskiej. Autor i główny badacz głośnego programu Twins Early Development Study (TEDS), z udziałem 15 tysięcy par bliźniąt, którego celem było ustawienie wpływu genów na zachowanie i osiągnięcia dzieci.
Plomin pełnił funkcję prezesa Towarzystwa Genetyki Zachowania. W 1994 roku był jednym z 52 specjalistów, którzy swoim podpisem wyrazili poparcie dla artykułu Mainstream Science on Intelligence autorstwa Lindy Gottfredson. Artykuł stawał w obronie zależności pomiędzy rasą, a inteligencją, która była postulowana w pracy The Bell Curve autorstwa politologa Charlesa Murraya.
Profesor genetyki zachowania w Instytucie Psychiatrii, Psychologii i Neuronauk w King’s College London, członek angielskiej Academy of Medical Science oraz Akademii Brytyjskiej. Autor i główny badacz głośnego programu Twins Early Development Study (TEDS), z udziałem 15 tysięcy par bliźniąt, którego celem było ustawienie wpływu genów na zachowanie i osiągnięcia dzieci.
Plomin pełnił funkcję prezesa Towarzystwa Genetyki Zachowania. W 1994 roku był jednym z 52 specjalistów, którzy swoim podpisem wyrazili poparcie dla artykułu Mainstream Science on Intelligence autorstwa Lindy Gottfredson. Artykuł stawał w obronie zależności pomiędzy rasą, a inteligencją, która była postulowana w pracy The Bell Curve autorstwa politologa Charlesa Murraya.