Krzysztof Polak - semiotyk, kulturoznawca. Pionier podejścia semiotycznego w marketingu w Polsce. Z wykształcenia kulturoznawca oraz absolwent kulturoznawczych studiów doktoranckich na Uniwersytecie SWPS. Współzałożyciel Semiotic Solutions – firmy, która wprowadziła semiotykę na polski rynek marketingowy. Jest autorem wielu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu w pismach branżowych np. Marketing w Praktyce, Brief czy ESOMAR Semiotic Series.
Prowadził wiele prelekcji podczas polskich i międzynarodowych konferencji poświęconych zastosowaniu semiotyki w marketingu m.in. konferencje PTBRIO, konferencje Semiofest w Londynie i Paryżu, wystąpieniach i warsztatach np. Uniwersytet Lubelski, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Obecnie jest także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS gdzie przygotował specjalny kurs „Diagnoza semiotyczna i pozycjonowanie kulturowe” dla studentów School of Ideas SWPS. Prowadzi również zajęcia w School of Forms SWPS z semiotyki dla grafików.