dr hab. n. hum. w zakresie językoznawstwa, absolwentka filologii germańskiej oraz rosyjskiej Uniwersytetu Humboldta w Berlinie, obecnie profesor uczelni w Zakładzie Glottodydaktyki Instytutu Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, w którym pracuje od 1999 roku. Blisko związana z Polskim Towarzystwem Neofilologicznym, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy ze studentami – przyszłymi nauczycielami języków obcych oraz przez praktykę nauczycielską i wolontariacką w przedszkolnych i wczesnoszkolnych grupach nauczania, wcześniej prowadzoną również wśród licealistów i seniorów – stała się orędownikiem interdyscyplinarnego dialogu glottodydaktyki, pedagogiki, andragogiki i geragogiki oraz wiedzy praktycznie użytecznej. W ramach poznawczych poszukiwań poza głównym nurtem działalności zawodowej ukończyła Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na kierunku Zarządzanie oświatą, studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Edukacja początkowa i terapia pedagogiczna dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz kilkusetgodzinny kurs Wczesnej Edukacji Montessori zorganizowany przez Polski Instytut Montessori w Warszawie, nadający uprawnienia nauczyciela wczesnej edukacji Montessori z międzynarodowym certyfikatem MACTE.