Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji recenzja

Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji

Autor: @Anna30 ·2 minuty
2020-10-08
Skomentuj
4 Polubienia
W dobie obecnego nauczania i jego dotychczasowego rozwoju, który obecnie obserwujemy, zastanawiamy, się, na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Zadajemy sobie często pytanie:

Czy współczesny nauczyciel ma właściwe zdolności zawodowe do nauczania i czy potrafi odnaleźć się w swoim zawodowym środowisku dzielących go wielu występujących międzypokoleniowych, społecznościowych i globalnych różnicach występujących u nauczycieli z większym doświadczeniem zawodowym?

Autorka książki pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji'' Pani Anny M. Mróz nawiązuje do tego, aby nie tylko pojmować samą terminologię pojęcia '' zrównoważonego rozwoju'', ale mogli stale się rozwijać w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

Książka ta składa się z 4 rozdziałów, które we właściwy sposób obrazują pracę codzienną nauczyciela, metody pracy zawodowej oraz koncepcje na współczesny rozwój nauki.

Praktyczna, jak i teoretyczna wiedza autorki pozwoli na to, że można przyjrzeć się pracy nauczyciela z bliska, gdyż na ogół nie mamy, możliwości jak oni realizują w praktyce nauczany przedmiot zawodu, który potrafi się nieprzewidywalne zmieniać wraz ze wprowadzanymi nowymi zmianami w edukacji.

Trafne podejście do głównego tematu i zagadnienia, jakim jest, zrównoważony rozwój w edukacji uważam, że podjęty został właściwie, a przede wszystkim na czasie, gdyż wymaga on stałego dopracowania oraz ciągłej aktywności wśród nauczycieli, oraz kształcących się przyszłych studentów pedagogiki.

Aktywny nauczyciel to według mnie taki, który wie czego od siebie samego i ucznia, aby rezultaty zdobytej nauki pomogły mu skorzystać z jego doświadczenia zawodowego w niedalekiej przyszłości, która jest jedną wielką niewiadomą.

Autorka uświadamia większości nauczycielom, jak ważną funkcję pełnią w szkole oraz zaprezentowała analizę badawczą o postanowione przez nią pytania, sformowanych wniosków i rekomendacji.

Jednym słowem edukacja dla zrównoważonego rozwoju to edukacja przyszłości, którą warto realizować w każdej dziedzinie nauki i nie bać się bać podejmowania aktywności.

Aktywność zawodowa powinna pomagać i motywować do wspólnego działania zarówno ucznia, jak i nauczyciela.

Elementami dodatkowymi są tutaj zamieszczone w rozdziale czwartym tabele, wykresy ujawniające, w jaki sposób prezentuje się praca nauczyciela z uczniem, a w tym poruszone zostały zagadnienia związane z programem nauczania, uwzględnione zostało zadawanie prac domowych oraz przykłady rozmów z nauczycielami, z którymi był przeprowadzony wywiad w celach badawczych.

Uważam, że w tej książce Czytelnik ujrzy prawdziwe światło dzienne- szkolne, które pozwoli mu uwierzyć, że istnieje wiele możliwości na ciągłe uaktywnianie wiedzy i zapraszam do zapoznania się z wynikiem ankiety przeprowadzonej przez autorkę w rozdziale trzecim, która opracowana została tematycznie na podstawie właściwej zaprezentowanego stażu pracy nauczyciela, stopnia awansu zawodowego, lokalizacja szkoły oraz etap kształcenia.

Oficynie Wydawniczej „Impuls” dziękuje za podarowanie mi do zrecenzowania egzemplarza książki autorstwa Pani Anny M. Mróz pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji''.

Polecam przeczytać tę książkę wszystkim Czytelnikom, a w szczególności nauczycielom, dyrektorom szkół, rodzicom, uczniom oraz studentom pedagogiki.


Moja ocena:

Data przeczytania: 2019-05-08
× 4 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
10/10

Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...

Komentarze
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
10/10
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @Anna30

Zioła, ziółka i… Baziółka
Zioła, ziółka i… Baziółka

Jak ważne jest, zastosowanie ziół w smakowaniu codziennych kulinarnych potraw wie ten, kto dba o zdrowie, pragnie poznać i odkrywać nowe przepisy, które będą stanowić in...

Recenzja książki Zioła, ziółka i… Baziółka
W górę schodami w dół
W górę schodami w dół

Wyzwaniem ogromnym dla mnie było przeczytanie książki pt. ''W górę schodami w dół'' autorki będącej z zawodu nauczycielką Bel Kaufman. Postanowiłam, że rozpocznę, czyta...

Recenzja książki W górę schodami w dół

Nowe recenzje

Klub Dzikiej Róży
Dzika róża
@patrycja.lu...:

"Klub Dzikiej Róży" zaprasza w progi podupadłego pensjonatu w czasach powojennych, w którym policja odkrywa zwłoki. Mie...

Recenzja książki Klub Dzikiej Róży
1.3.1.4. Śmierć nas nie rozłączy
Tetbeszka
@patrycja.lu...:

"1.3.1.4. Śmierć nas nie rozłączy" to debiut Aleksandry Maciejowskiej, w którym przenosimy się kilkadziesiąt lat wstecz...

Recenzja książki 1.3.1.4. Śmierć nas nie rozłączy
Dzieci jednej pajęczycy
Pajęcza sieć
@patrycja.lu...:

"Dzieci jednej pajęczycy" przenoszą nas do świata Aglomeracji, gdzie cywilizacja próbuje utrzymać się na powierzchni za...

Recenzja książki Dzieci jednej pajęczycy
© 2007 - 2024 nakanapie.pl