Książka podejmuje problematykę integracji w edukacji. W miejsce tradycyjnego podejścia do integracji w postaci cykli metodycznych, proponuje integrację przez zadania nie podejmowane tradycyjnie jako polecenia dla uczniów, ale jako zadania zintegrowane, łączące w sobie operacje, materiał i metody wykonywania operacji na materiale nauczania. Przedstawiona w książce zadaniowa strategia integracji jest mało znana. Jest rozwiązaniem alternatywnym, obalającym dotychczasowe stereotypy w zakresie myślenia o integracji i zadaniach. Książka ma charakter teoretyczno-dydaktyczny. Składa się z dwóch części: teoretycznej, wprowadzająco-wyjaśniającej ideę zadań zintegrowanych oraz metodycznej, zawierającej sposoby postępowania nauczyciela w posługiwaniu się takimi zadaniami oraz przykładowe projekty zajęć zintegrowanych. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, ale może być także interesującą inspiracją do ciekawszego prowadzenia zajęć przez nauczycieli nauczania blokowego i systematycznego