Ponad 20 profesjonalnych ośrodków i niezliczone ścieżki dydaktyczne funkcjonujące w LP to duże zobowiązanie wobec tysięcy grup szkolnych poszukujących wiedzy o przyrodzie. Dlatego leśnicy sami od siebie powinni wymagać coraz wyższego poziomu przygotowania do zajęć z młodzieżą. Z pewnością pomoże im w tym prezentowana publikacja będąca propozycją pięciodniowych zajęć możliwych do przeprowadzenia w trakcie "zielonej szkoły". Zawarty w niej program jest zgodny z podstawą programową MENiS i może być uzupełnieniem wiedzy zawartej w podręcznikach szkolnych na poziomie ponadgimnazjalnym.
Treść książki podzielono na pięć rozdziałów. W pierwszym zawarto informacje o istocie edukacji leśnej i przepisach towarzyszących nauczycielom i leśnikom prowadzącym zajęcia, a także o okresie adolescencji (po wyjaśnienie terminu odsyłam do książki), w którym znajduje się edukowana młodzież. Rozdział drugi prezentuje ogólny opis wszystkich proponowanych zajęć. Dowiemy się z niego jakie metody i formy nauczania proponuje autorka oraz jakich radzi używać środków dydaktycznych. Rozdział trzeci jest przewodnikiem dla nauczyciela. Wiedza w nim zawarta ułatwia przygotowanie się do zajęć oraz samo ich prowadzenie. Pokazuje też jak powinny przebiegać poszczególne zajęcia (ćwiczenia i warsztaty) opisane w rozdziale drugim. Każde z nich opatrzone jest komentarzem leśnika, który można określić mianem krótkiej opowieści o przyrodzie. Oczywiście każda opowieść ściśle wiąże się z tematem ćwiczenia, do którego się odnosi. Rozdział czwarty przeznaczony jest dla ucznia i jest swego rodzaju przewodnikiem po zajęciach. Opisuje co uczeń (lub grupa uczniów) powinien w danym zadaniu zrobić, w jakiej kolejności i na co zwrócić szczególną uwagę. Znajdują się tu także załączniki do ćwiczeń, ułatwiające zorientowanie się w omawianym temacie. W rozdziale piątym zamieszczono ważne adresy, opis załączonej do książki płyty CD, zawierającej gotowe do wydrukowania pomoce dydaktyczne, karty obserwacji itp. (wszystko z zachowaniem kolejności ćwiczeń, przy których będą pomocne). To duże ułatwienie dla prowadzących zajęcia. Wystarczy "kliknąć" i wydrukować odpowiednią liczbę materiałów. W tej części znajduje się też słownik ważnych pojęć.
Treść książki podzielono na pięć rozdziałów. W pierwszym zawarto informacje o istocie edukacji leśnej i przepisach towarzyszących nauczycielom i leśnikom prowadzącym zajęcia, a także o okresie adolescencji (po wyjaśnienie terminu odsyłam do książki), w którym znajduje się edukowana młodzież. Rozdział drugi prezentuje ogólny opis wszystkich proponowanych zajęć. Dowiemy się z niego jakie metody i formy nauczania proponuje autorka oraz jakich radzi używać środków dydaktycznych. Rozdział trzeci jest przewodnikiem dla nauczyciela. Wiedza w nim zawarta ułatwia przygotowanie się do zajęć oraz samo ich prowadzenie. Pokazuje też jak powinny przebiegać poszczególne zajęcia (ćwiczenia i warsztaty) opisane w rozdziale drugim. Każde z nich opatrzone jest komentarzem leśnika, który można określić mianem krótkiej opowieści o przyrodzie. Oczywiście każda opowieść ściśle wiąże się z tematem ćwiczenia, do którego się odnosi. Rozdział czwarty przeznaczony jest dla ucznia i jest swego rodzaju przewodnikiem po zajęciach. Opisuje co uczeń (lub grupa uczniów) powinien w danym zadaniu zrobić, w jakiej kolejności i na co zwrócić szczególną uwagę. Znajdują się tu także załączniki do ćwiczeń, ułatwiające zorientowanie się w omawianym temacie. W rozdziale piątym zamieszczono ważne adresy, opis załączonej do książki płyty CD, zawierającej gotowe do wydrukowania pomoce dydaktyczne, karty obserwacji itp. (wszystko z zachowaniem kolejności ćwiczeń, przy których będą pomocne). To duże ułatwienie dla prowadzących zajęcia. Wystarczy "kliknąć" i wydrukować odpowiednią liczbę materiałów. W tej części znajduje się też słownik ważnych pojęć.