Bądź bystrzakiem, sprawnie zarządzaj ludźmi!
Zarządzanie nie jest prostą sprawą. Wymaga od menedżera stałego doskonalenia wiedzy i umiejętności. Nawet doświadczony kierownik może próbować inaczej spojrzeć na swoją pracę i dzięki odkryciu nowych aspektów filozofii oraz technik zarządzania zmodyfikować nieco swój indywidualny styl, by ułatwić pracę sobie i swoim podwładnym. Jeśli praca staje się przyjemniejsza i bardziej wydajna, a jej cele są realistycznie wyznaczone i konsekwentnie egzekwowane, łatwiej o sukces. W czasach, gdy o przetrwaniu firmy decydują jej sprawność i niezawodność w funkcjonowaniu, zarządzanie staje się prawdziwym wyzwaniem, obarczonym wielką odpowiedzialnością.
Aby stać się dobrym menedżerem, trzeba się uczyć. Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest ani trudnym w lekturze podręcznikiem akademickim, ani jedną z tych modnych książek biznesowych, o których głośno przez kilka miesięcy, a potem nikt o nich nie pamięta. Zarządzanie dla bystrzaków jest świetnie napisanym kompendium , które przyda się każdemu kierownikowi. Zawiera omówienie istoty pracy menedżera i przedstawia sprawdzone rozwiązania typowych problemów zarządzania. Szczególnie docenisz wskazówki dotyczące najtrudniejszych chwil w pracy menedżera, takich jak zarządzanie zmianą, dyscyplinowanie i zwalnianie pracowników.
Zarządzanie może być przyjemne i niezwykle satysfakcjonujące — dowiedz się, jak to osiągnąć!
Najważniejsze aspekty pracy menedżera — przewodzenie, inspirowanie i angażowanie pracowników.
Dobry zarządca — zatrudnianie pracowników, ich wspieranie i przewodzenie zespołowi.
Plan działania — wyznaczanie celów i monitorowanie ich realizacji.
Metoda działania — narzędzia i techniki zarządzania.
Finansowa strona zarządzania — planowanie i realizacja budżetu.
Najczęściej popełniane błędy — wyciąganie wniosków i szukanie nowych rozwiązań.
Dowiedz się, jak:
- wygląda warsztat pracy menedżera,
angażować, motywować i nagradzać pracowników,
- czuwać nad rozwojem pracowników,
wyznaczać cele i monitorować ich realizację,
- skutecznie delegować zadania,
- wykorzystać zdobycze technologii w celu odniesienia sukcesu.
W tej książce znajdziesz:
- listę obowiązków nowoczesnej kadry zarządzającej,
- informacje, jak wybrać i zatrudnić nowego pracownika,
- metody organizacji i kierowania pracą zdalną,
- sposoby skutecznego komunikowania się,
- wiedzę o podstawowych zagadnieniach finansowych, w tym związanych z budżetem i rachunkowością,
- informacje, jak zarządzać etycznie i przetrwać chwile kryzysu.