Prezentowane opracowanie zawiera zasadnicze pojęcia i instytucje prawa oraz wybrane zagadnienia prawa administracyjnego – ustrojowego i materialnego, a także prawa urzędniczego (urzędników państwowych, służby cywilnej i pracowników samorządowych). Obejmuje również ogólną charakterystykę wybranych działów administracji rządowej i wskazuje rolę, jaką spełniają te działy w wypełnianiu funkcji państwa oraz w realizacji zadań publicznych. Zaakcentowano również wybrane zagadnienia prawa Unii Europejskiej. Opracowanie skierowane jest głównie do studentów administracji, ale będzie przydatne również dla studentów innych kierunków studiów, jak również dla przeciętnego człowieka, który styka się z prawem, choćby z tytułu prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Opisane w opracowaniu podstawowe pojęcia i problemy prawne są istotne dla zrozumienia i stosowania norm prawa w praktyce. Opanowanie tych pojęć przyczyni się do szybszego przyswojenia wiedzy uzyskanej na wykładach z zakresu prawa. Dr W. Nowak – adiunkt w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Uprzednio profesor Wyższej Szkoły Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie oraz Prodziekan Wydziału Administracji, kierownik studiów II stopnia, a także wieloletni urzędnik na różnych stanowiskach w administracji publicznej i prywatnej. Jest autorem wielu publikacji poświęconych zagadnieniom prawa administracyjnego.