Podręcznik:zapoznaje uczniów z najważniejszymi metodami opisu statystycznego, wspomagającymi podejmowanie decyzji i zarządzanie przedsiębiorstwem;podaje sposoby opracowania i prezentacji (liczbowej, graficznej) materiału źródłowego oraz właściwej interpretacji uzyskanych wyników badania statystycznego;kształci umiejętności organizowania i kierowania badaniem statystycznym oraz pokazuje możliwości wykorzystania technik komputerowych przy opracowywaniu i analizie materiału statystycznego.ci w nim zawarte są zgodne z programem nauczania bloku tematycznego: Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, moduł: Wybrane zagadnienia statystyki, obowiązującym w liceach o profilu ekonomiczno-administracyjnym. wprowadza nieznaczne rozszerzenie wiadomości w stosunku do podstawowych treści zawartych w programie. W części poświęconej miarom tendencji centralnej proponuje uwzględnić kwartyle, natomiast wśród miar dyspersji; odchylenie ćwiartkowe i pozycyjny współczynnik zmienności. Takie uzupełnienie da uczniom narzędzia analizy statystycznej, wykorzystywane w sytuacji, gdy miary klasyczne (średnia, odchylenie standardowe, klasyczny współczynnik zmienności) nie powinny być stosowane. to podręcznik nowoczesny; w dużym stopniu wykorzystano w nim metody graficzne (rysunki, wykresy), przemawiające do wyobraźni ucznia, ilustrujące omawiane zagadnienia; zaprezentowano teorię potrzebną do rozwiązania rzeczywistych problemów; podano przykłady praktycznych rozwiązań; zaproponowano ćwiczenia do wykonania w grupach uczniów oraz pytania sprawdzające i zadania do samodzielnego rozwiązania; zamieszczono słownik pojęć i terminów.