Element dziedzictwa kultury paryskiej: polskie kolekcje artystyczne 1795-1919.
Paryż XIX i początków XX wieku był azylem dla zbiegów politycznych z całej Europy, dla których Francja - czy to cesarska, królewska, czy też republikańska - była państwem bardziej liberalnym niż reżimy rządzące ich ojczyznami. Było to także międzynarodowe miasto ludzi kultury, nauki, studentów, finansistów, w końcu snobów z wyższych sfer wszystkich nacji: Niemców, Anglików, Rosjan, Włochów, Belgów, Holendrów, Szwajcarów itd. Było to przy tym miejsce niemal mityczne dla artystów i miłośników sztuki.
Streszczenie, fragment
Paryż XIX i początków XX wieku był azylem dla zbiegów politycznych z całej Europy, dla których Francja - czy to cesarska, królewska, czy też republikańska - była państwem bardziej liberalnym niż reżimy rządzące ich ojczyznami. Było to także międzynarodowe miasto ludzi kultury, nauki, studentów, finansistów, w końcu snobów z wyższych sfer wszystkich nacji: Niemców, Anglików, Rosjan, Włochów, Belgów, Holendrów, Szwajcarów itd. Było to przy tym miejsce niemal mityczne dla artystów i miłośników sztuki.
Streszczenie, fragment