Książka stanowi opracowanie z serii Klauzule umowne w obrocie gospodarczym, wydawanej wspólnie z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego działającym przy Uniwersytecie Jagiellońskim. W ramach tego cyklu omawiane są różne klauzule umów z zakresu prawa cywilnego i handlowego. Umowy wydawnicze należą do grupy umów nienazwanych, ważne więc jest precyzyjne uregulowanie ich treści. Autorka omawia szczegółowo klauzule dotyczące m.in. podmiotów zawierających umowę, ich praw do rozporządzania utworem, którego umowa dotyczy, a także cech tego utworu, wynagrodzenia autora, egzemplarzy autorskich, nakładu, szaty graficznej, dystrybucji, sankcji za niewykonanie obowiązków, w tym warunków rozwiązania umowy. Praca przeznaczona jest przede wszystkim dla wydawców, autorów, osób uczestniczących w procesie wydawniczym, a także prawników praktyków świadczących usługi prawne z omawianego zakresu.