Dziś, kiedy transakcyjna praca działu HR ( np. system wynagrodzeń, świadczenia) jest coraz częściej zautomatyzowana i zlecona firmom zewnętrznym, nadszedł czas, by specjaliści HR na nowo zdefiniowali i rozszerzyli swoje strategiczne role.
Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
wybieranie działań, które tworzą największą wartość
właściwe kierowanie działem HR poprzez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną
rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy
dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy
obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań
Adresaci:
Książkę, wzbogaconą licznymi przykładami i wskazówkami, powinien przeczytać każdy specjalista HR i menedżer, który pragnie, aby jego pracownicy mieli znaczny wpływ na pozycję rynkową i rozwój firmy.
Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
wybieranie działań, które tworzą największą wartość
właściwe kierowanie działem HR poprzez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną
rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy
dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy
obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań
Adresaci:
Książkę, wzbogaconą licznymi przykładami i wskazówkami, powinien przeczytać każdy specjalista HR i menedżer, który pragnie, aby jego pracownicy mieli znaczny wpływ na pozycję rynkową i rozwój firmy.