Książka Twórcze dziecko – twórcze zabawy jest obszernym opracowaniem o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-empirycznym, a jej tematyka mieści się w obszarze pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki twórczości i psychologii twórczości. Dotyczy ona szczególnie zagadnień teoretycznych i empirycznych odnoszących się do pedagogicznego wsparcia rozwoju małego dziecka, jego kreatywności i relacji ze sobą i ze środowiskiem za pośrednictwem zabawy. […] Biorąc pod uwagę nowe dyskursy na temat dziecka i dzieciństwa, zmiany w teorii socjalizacji i społecznego rozwoju dziecka oraz w rozumieniu zabawy jako formy partycypacji w kulturze […], należy podkreślić, że podjęcie przez Autorkę ponownego odczytania teorii zabawy i jej rekonstrukcji w perspektywie teorii twórczości czyni tę propozycję wydawniczą ważnym głosem w pedagogice. Wzmacnia ten głos przedstawiona przez dr hab. Marzennę Magdę-Adamowicz, prof. UZ, autorska koncepcja zabaw twórczych.
Z recenzji prof. dr hab. Józefy Bałachowicz
Autorka spogląda na zabawę twórczą dzieci holistycznie, wieloaspektowo i wielowątkowo. Przytacza i porządkuje opisane w literaturze psychopedagogicznej fakty, prezentuje kluczowe teorie i wywiedzione z nich argumenty. Wychodzi jednak dalej, ponieważ nie tylko aktualizuje wiedzę na temat roli twórczych zabaw dziecięcych, ale także znacząco ją poszerza i uzupełnia o rezultaty autorskich badań, z których wypr...