Autorzy przedstawiają wiele metod i ćwiczeń, które pomogą czytelnikowi opracować i zastosować własny plan strategiczny, dzięki któremu szybko osiągnie on każdy postawiony sobie cel. Z książki można dowiedzieć się niezwykle dużo na temat: Samego siebie - określić swoje wartości, wizję, misję, nadrzędne dążenia i dowiedzieć się, jaka wiedza, umiejętności, nawyki oraz działania są potrzebne, aby móc się doskonalić. Swojej branży - zbadać swoją konkurencję, poznać klientów, dowiedzieć się, jak wykorzystywać swoje mocne strony i usuwać przeszkody na drodze do sukcesu. Własnej wydajności - nauczyć się wyciągać korzyści z przekazywania pewnych zadań innym i poznać siedem sposobów zwiększania własnej produktywności. Swojego biznesu - dowiedzieć się, jak nie tylko spełniać lub przekraczać oczekiwania klientów, ale i zachwycać ich i oczarowywać; opracować skuteczny plan marketingowy oraz wyrobić sobie osobistą markę, poznać siedem sposobów zwiększania dochodów i osiągnąć maksymalne zyski.