Bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal” Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców oraz środowiska naturalnego? Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą. John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.