Superkoderki

Andrea Gonzales, Sophie Houser
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów
Superkoderki
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów

Opis

Najlepsza książka 2017 roku według Nowojorskiej Biblioteki Publicznej Superkoderki to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. Rekomendowana przez Children's Book Council w kategorii „najlepsza książka z dziedziny nauki i nowych technologii”. Andrea „Andy” Gonzales jest absolwentką Hunter College High School i obecnie studiuje na stanowym uniwersytecie stanu Karolina Północna w kampusie Chapel Hill, korzystając z prestiżowego programu Robertson Scholar. W wakacje poprzedzające rozpoczęcie nauki w szkole średniej Andy zaczęła uczyć się programowania. Tak rozpoczęła się jej fascynacja informatyką i pozycją kobiet w świecie nauki i nowych technologii. Na kursie programowania Girls Who Code Andy zrozumiała, jaka siła tkwi w pracy zespołowej. Wraz z Sophie Houser wymysliła grę wideo Tampon Run. Jej sukces przerósł wszelkie oczekiwania, a Andy zaczęła swoją przygodę w wielkim świecie. Poza informatyką, Andy uwielbia muzykę, komiksy i gry wideo. Chce aktywnie działać na rzecz kobiet w branży technologii komputerowych. Sophie Houser jest studentką Uniwersytetu Browna, a programowania nauczyła się na letnim kursie Girls Who Code. Jej projekt końcowy, gra wideo Tampon Run, współtworzony z Andreą Gonzales uderza w tabu związane z menstruacją. Gra rozpowszechniła się w sieci, a autorki nagle znalazły się w centrum zainteresowania prasy, opinii publicznej i świata technologii. Oprócz programowania, Sophie uwielbia spędzać czas z przyjaciółmi, nosić skarpetki w dziwaczne wzory i tworzyć śmieszne obrazki w Photoshopie. Oprócz tego ma jeszcze wiele innych pasji związanych ze studiami i nie tylko.
Data wydania: 2018-12-20
ISBN: 978-83-8015-786-6, 9788380157866
Wydawnictwo: Czarna Owca
Stron: 304

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Superkoderki to dobra książka dla programistów(ek) i nie tylko

WYBÓR REDAKCJI
11.02.2021

„Superkoderki” to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Książka pokazuje t... Recenzja książki Superkoderki

@wzbook@wzbook × 2

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@wzbook
@wzbook
2021-02-11
9 /10
Przeczytane

Powyżej znajduje się zdjęcie książki, która jest naprawdę świetna i ciekawa. Sięgnąłem po nią z powodu tego, że sam programuje i sprawia mi to przyjemność, lecz w tym roku zupełnie nic nie stworzyłem ani nie uczyłem się programowania.


Miałem wielkie wypalenie, nic nie chciało mi się stworzyć. Aż do teraz gdy sięgnąłem po tą książkę, mam wielką ochotę, żeby dalej uczyć się programowania i tworzyć różne ciekawe projekty. Autorki tej książki to dwie kobiety, które poznały się na kursie programowania "Girls Who Code", który ma za zadanie, uczyć dziewczyn programowania. Jest to świetna historia, która pokazuje, że kobiety też mogą być programistkami i nawet może pójść im lepiej, niż wielu innym mężczyznom, którzy programują. Podoba mi się w niej również sposób pisania i to, że są obie perspektywy tych dziewczyn. Dziewczyny wpadły na pomysł, aby w ramach projektu stworzyć grę wideo, która błyskawicznie rozprzestrzeniła się w internecie.


Andy i Sophie, są przykładem, dla którego warto pracować i uczyć się nowych rzeczy, ponieważ można wiele osiągnąć. W książce na końcu znajduje się również około 40 stron wprowadzenia do programowania, dla chętnych, którzy chcą się nauczyć. Jest to bardzo dobra książka, strasznie mi się spodobała i jestem z niej zadowolony. Dziękuje również bardzo Wydawnictwu Czarna Owca, za egzemplarz. Polecam ją każdemu programiście, co odechciało mu się programować i osobą, które ch...

| link |
AM
@mastalerzyk
2023-07-06
7 /10
Przeczytane 2023

Cytaty z książki

O nie! Książka Superkoderki. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl