Zagadnienia poruszane w monografii mieszczą się w nurcie rozważań psychologicznych na temat funkcjonalnej organizacji struktur i procesów poznawczych warunkujących wykonywanie prostych działań arytmetycznych. Studia te przeprowadzone zostały na podstawie badań osób zdrowych oraz chorych z dysfunkcjami mózgu i w takim ujęciu stanowią pomost pomiędzy psychologią procesów poznawczych i neuropsychologią kliniczną.
Treści zaprezentowane w książce mogą stanowić źródło wiedzy oraz inspirację do dalszych poszukiwań badawczych dla psychologów różnych specjalności, głównie psychologów poznawczych, pedagogów pracujących z dziećmi, które mają orzeczenie dyskalkulii bądź mniej nasilone problemy z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych. Monografia adresowana jest także do specjalistów i studentów z szeroko rozumianych neuronauk (neurologów, psychiatrów, biologów, a także filozofów), którzy zgłębiają tajemnice reprezentacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka w normie i patologii.
Treści zaprezentowane w książce mogą stanowić źródło wiedzy oraz inspirację do dalszych poszukiwań badawczych dla psychologów różnych specjalności, głównie psychologów poznawczych, pedagogów pracujących z dziećmi, które mają orzeczenie dyskalkulii bądź mniej nasilone problemy z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych. Monografia adresowana jest także do specjalistów i studentów z szeroko rozumianych neuronauk (neurologów, psychiatrów, biologów, a także filozofów), którzy zgłębiają tajemnice reprezentacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka w normie i patologii.