Książka jest wspólnym dziełem zespołu specjalistów dwóch instytucji zajmujących się od dawna problematyką zarządzania projektami zarówno od strony metodycznej jak też praktycznej: działu doradztwa gospodarczego firmy konsultingowej Deloitte i Katedry Zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej strategicznych problemów zarządzania projektami i metod ich rozwiązywania z wykorzystaniem najlepszych praktyk. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla kadry zarządzającej organizacji realizujących projekty (występującej często w roli sponsorów projektów) oraz praktyków zarządzania projektami: kierowników projektów, uczestników projektów oraz pozostałych interesariuszy projektów. Książka może być także wykorzystana przez pracowników naukowych zarządzania, studentów szkół wyższych różnych kierunków zainteresowanych problematyką zarządzania projektami oraz uczestników studiów podyplomowych i szkoleń specjalistycznych z zakresu zarządzania projektami. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych, studentów i menedżerów.