Strategiczne zarządzanie kosztami jest stosunkowo nową dziedziną rachunkowości zarządczej. Ponieważ jednak przedsiębiorstwa przykładają coraz większą wagę do kwestii strategii, zainteresowanie tą problematyką jest coraz większe. W niniejszej książce przedstawiono różne koncepcje i instrumenty zarządzania kosztami zorientowane na strategię przedsiębiorstw. Omówiono w niej takie zagadnienia, jak: * strategiczne zarządzanie kosztami działań i zasobów, * istota i kalkulacja rachunku kosztów docelowych oraz rachunku kosztów cyklu życia produktu i technologii, * analiza kosztów łańcucha wartości, * zarządzanie kosztami w łańcuchu dostaw i kosztami projektów, * analiza pozycji strategicznej przedsiębiorstwa, * benchmarking w zarządzaniu kosztami, * określanie długookresowych prawidłowości w kształtowaniu się kosztów. Zrozumienie tych skomplikowanych zagadnień ułatwiają liczne przykłady, w których pokazano, jak zastosować strategiczne zarządzanie kosztami w jednostkach gospodarczych. Książka została przygotowana z myślą o studentach kierunków ekonomicznych i słuchaczach studiów podyplomowych. Będzie także przydatna dla osób zajmujących się controllingiem, zainteresowanych nowoczesnymi koncepcjami zarządzania oraz dla menedżerów.