Spacerownik warszawski" zawiera opisy dziesięciu tras spacerów po wybranych dzielnicach stolicy, które były publikowane w zeszytach dodawanych do "Gazety Stołecznej" w 2006 r. Książka została wzbogacona o dodatkowe informacje i zdjęcia. Dzięki "Spacerownikowi warszawskiemu" można dowiedzieć się np. gdzie gen. Sowiński bronił okopów Woli, w której kawiarni przesiadywała Agnieszka Osiecka i gdzie Stanisław Bareja kręcił "Alternatywy 4". Książkę opracował zespół stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", a wydała Agora. "Spacerownik" ma objętość 225 stron i format 165 x 216 mm. Będzie można go kupić w punktach dystrybucji prasy w Warszawie i okolicach od 12 kwietnia w cenie 29,90 zł. Pierwszy z drugiej serii dziesięciu "Spacerowników" zostanie dołączony do warszawskiego wydania "Gazety Wyborczej" 19 kwietnia br. Nowe przewodniki, które zaproszą czytelników na spacer m.in. po Starej Pradze, Muranowie i Wilanowie, będą się ukazywały w czwartki, do 28 czerwca, jako bezpłatne dodatki do stołecznego wydania "Gazety". Partnerem książki i drugiej edycji "Spacerowników" jest firma Vattenfall, patroni medialni to: Radio Złote Przeboje - Radio Pogoda 100,1 FM, TVP3 oraz portal Gazeta.pl/warszawa. Książka będzie promowana w radiu (Złote Przeboje, Antyradio, Eska Warszawa, Radio PiN Warszawa), prasie (autopromocja w stołecznym wydaniu "Gazety Wyborczej" i "Gazety Co Jest Grane" oraz w warszawskim wydaniu "Metra"), w internecie (Gazeta.pl/warszawa) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w Warszawie. Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", spot radiowy wyprodukowało Studio Papryka i Synowie, a media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe.