O, nie! Tylko nie kolejny projekt!
Dlaczego projekty kosztują więcej, niż powinny: jak kontrolować budżet projektu?
Kto, co i kiedy powinien robić: jak przydzielać zadania zespołowi projektowemu?
Jak znaleźć złoty środek: wyważyć potrzeby decydentów i zespołu projektowego?
Oto, co mówią ludzie w firmie, która źle zarządza projektami. Dlaczego tak mówią? Ponieważ projekt to praca wykraczająca poza zwykłe obowiązki służbowe. To godzenie sprzecznych interesów wielu ludzi i łamanie oporów w stylu "to się nie da".
Dobry menedżer projektu nie wpada w pułapkę nadziei: wie, że nierozwiązane problemy z czasem narastają. Potrafi motywować ludzi do pracy po godzinach, nawet gdy nie jest ich formalnym przełożonym. Dostrzega potencjalne zagrożenia dla projektu, które inni by zignorowali. Logicznie przydziela zadania. Potrafi walczyć o fundusze i dobrych specjalistów. Buduje wokół projektu porozumienie: nie pozwala, by jego zespół pracował nad czymś, co nie będzie zaakceptowane przez decydentów. Jest naciskany z wszystkich stron, a mimo to potrafi ukończyć projekt, nie powodując trwałych konfliktów.
Trevor L. Young, menedżer projektów z 30-letnim doświadczeniem, podpowiada, jak zaplanować, wykonać i zamknąć projekt. Dowiedz się:
jak stworzyć wstępną koncepcję projektu,
jakich ludzi dobrać do zespołu projektowego,
jak zapewnić projektowi poparcie decydentów,
jak stworzyć dobry plan projektu, nie odkładając problemów na później,
jak zarządzać czasem ludzi zaangażowanych w projekt,
jak rozstrzygać konflikty powstające wokół projektu,
jakimi kryteriami oceniać sukces projektu,
co dzieje się z projektami, które wymykają się spod kontroli,
jak kontrolować koszty projektu.
Dlaczego projekty kosztują więcej, niż powinny: jak kontrolować budżet projektu?
Kto, co i kiedy powinien robić: jak przydzielać zadania zespołowi projektowemu?
Jak znaleźć złoty środek: wyważyć potrzeby decydentów i zespołu projektowego?
Oto, co mówią ludzie w firmie, która źle zarządza projektami. Dlaczego tak mówią? Ponieważ projekt to praca wykraczająca poza zwykłe obowiązki służbowe. To godzenie sprzecznych interesów wielu ludzi i łamanie oporów w stylu "to się nie da".
Dobry menedżer projektu nie wpada w pułapkę nadziei: wie, że nierozwiązane problemy z czasem narastają. Potrafi motywować ludzi do pracy po godzinach, nawet gdy nie jest ich formalnym przełożonym. Dostrzega potencjalne zagrożenia dla projektu, które inni by zignorowali. Logicznie przydziela zadania. Potrafi walczyć o fundusze i dobrych specjalistów. Buduje wokół projektu porozumienie: nie pozwala, by jego zespół pracował nad czymś, co nie będzie zaakceptowane przez decydentów. Jest naciskany z wszystkich stron, a mimo to potrafi ukończyć projekt, nie powodując trwałych konfliktów.
Trevor L. Young, menedżer projektów z 30-letnim doświadczeniem, podpowiada, jak zaplanować, wykonać i zamknąć projekt. Dowiedz się:
jak stworzyć wstępną koncepcję projektu,
jakich ludzi dobrać do zespołu projektowego,
jak zapewnić projektowi poparcie decydentów,
jak stworzyć dobry plan projektu, nie odkładając problemów na później,
jak zarządzać czasem ludzi zaangażowanych w projekt,
jak rozstrzygać konflikty powstające wokół projektu,
jakimi kryteriami oceniać sukces projektu,
co dzieje się z projektami, które wymykają się spod kontroli,
jak kontrolować koszty projektu.