W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jeśli "konkurencyjność" nie ma oznaczać jedynie niższych cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona profesjonalnie.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów to:
zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codziennością presją na ceny,
wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,
podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Adresaci:
Ilustrację omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów to:
zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codziennością presją na ceny,
wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,
podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Adresaci:
Ilustrację omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.