SPIS TREŚCIWprowadzenie. Pokolenia i ich czas (Witold Wrzesień)CZĘŚĆ PIERWSZAIwona PrzybyłPOCZUCIE TOŻSAMOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ1. Poszukiwanie tożsamości w okresie adolescencji2. Relacje między gimnazjalistami a innymi ludźmi. Społeczne ja młodszychadolescentów 2.1. Samoocena społeczna gimnazjalistów 2.2. Zainteresowanie społeczne gimnazjalistów 2.3. Stopień marginesowości gimnazjalistów 2.4. Centralność ja gimnazjalistów 2.5. Otwartość ja gimnazjalistów 2.6. Wnioski DYSFUNKCJONALNE RELACJE WEWNĄTRZRODZINNE A PROCES KSZTAŁTOWANIA TOŻSAMOŚCI W OKRESIE DORASTANIA 1. Dorastanie w rodzinach funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych 2. Opóźnianie przejawów dojrzewania - anoreksja 3. Bunt poprzez zażywanie narkotyków CZĘŚĆ DRUGA Aldona Żurek RELACJE ŁĄCZĄCE MŁODYCH SINGLI Z ICH RODZICAMI 1. Cechy społeczno-demograficzne młodych singli 2. Więzi osobowe łączące młodych singli z rodzicami 3. Wsparcie i pomoc udzielana młodym singlom przez ich rodziców 4. Akceptacja rodziców stylu życia realizowanego przez młodych singli 5. Podsumowanie CZĘŚĆ TRZECIA Witold Wrzesień EUROPEJSCY POSZUKIWACZE I SPECYFIKA ICH RELACJI MIĘDZY-POKOLENIOWYCH 1. Europejscy Poszukiwacze 2. Cechy identyfikacyjne Europejskich Poszukiwaczy 3. Napięcia pomiędzy pokoleniami w rodzinach Europejskich Poszukiwaczy 4. "Czas pokoleń" dorastających dzieci i rodziców Bibliografia