Real-time Volume Graphics

M. Hadwiger
Real-time Volume Graphics
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

In traditional computer graphics, 3D objects are created using high-level surface representations such as polygonal meshes, NURBS patches, or subdivision surfaces. However, these methods often do not account for light interaction that is taking place in the atmosphere or in the interior of an object. Contrary to surface rendering, volume rendering describes a wide range of techniques for generating images from 3D scalar data. These techniques generate high-quality images of volumetric objects in real time, including local and global illumination effects. This book provides the basic theory and practical examples needed to work with volume graphics by taking advantage of today's graphics hardware to produce stunning results in real time. The authors provide: a practical introduction to texture-based volume rendering; methods for integrating different aspects of light/matter interaction; global illumination techniques; optimization strategies; code samples - and more!
Data wydania: 2006
ISBN: 978-1-56881-266-3, 9781568812663
Język: angielski
Wydawnictwo: A K Peters Ltd.

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Real-time Volume Graphics aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Real-time Volume Graphics. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl