Potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci z tej samej grupy wiekowej mogą być skrajnie różne, podobnie jak ich zaangażowanie w interakcje z wychowawcą i rówieśnikami. Z tego powodu praca opiekuna w żłobku czy nauczyciela edukacji przedszkolnej, sama w sobie będąca wielkim wyzwaniem, staje się jeszcze trudniejsza. Publikacja Razem uczymy się mówić powstała z myślą o pedagogach, którzy chcą zapewnić każdemu ze swoich podopiecznych najlepsze warunki do nauki, oraz rodzicach dzieci nieśmiałych i wycofanych, słabo komunikujących się i dotkniętych opóźnieniami rozwoju mowy. W niniejszej książce, przedstawiającej opracowany w Hanen Centre w Kanadzie program „Learning Language and Loving It”, opisano skuteczne strategie wspierania rozwoju mowy dziecka. Autorki – Elaine Weitzman i Janice Greenberg – tłumaczą, w jaki sposób: • stymulować rozwój językowy dziecka podczas codziennych aktywności i zabawy, • zwracać uwagę na zainteresowania dziecka, by przejmowało ono inicjatywę w interakcjach, • przystosowywać sposób mówienia do możliwości komunikacyjnych dzieci, • wspierać samodzielność dziecka w kontaktach z rówieśnikami, • używać języka w zabawach w udawanie, • zachęcać dziecko do czytania i pisania.