Zacznij od skryptów, a skończysz na szczycie! Pierwsze kroki, czyli od czego zacząć przygodę z PythonemNiezbędne gadżety, czyli z czego i jak budować programy w PythonieWędrówka przez style, czyli jak programować strukturalnie, obiektowo i funkcyjnie Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? Na pewno co najmniej kilku, ale na Twojej krótkiej liście nie może zabraknąć Pythona! Ten język ma dwie potężne zalety: po pierwsze, jest znacznie łatwiejszy w nauce i bardziej intuicyjny niż choćby C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli funkcjonalnych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom. Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym szybko przekonać.W tej książce znajdziesz omówienie wszystkich najważniejszych funkcji i możliwości Pythona. Zobaczysz, jak pracować w środowisku tego języka, jak używać zmiennych, instrukcji warunkowych, funkcji i typów danych. Zobaczysz, w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pętle i moduły, jak wykonywać operacje na plikach i jak obsługiwać wyjątki. Sprawdzisz, do czego przydaje się programowanie strukturalne, a do czego obiektowe, i zobaczysz, jak łatwo połączyć je w Pythonie! Krótko mówiąc, zanim się obejrzysz, zaczniesz samodzielnie pisać zaawansowane skrypty. Sprawdź, programuj i baw się dobrze! Pierwszy program, czyli jak zostałem programistąZmienne są niezbędne... a zmienne znakowe jeszcze bardziejOperacje wejścia – przekaż skryptowi dowolne informacjeInstrukcje warunkowe – początek prawdziwego programowaniaFunkcje – to jest to!Zasięg zmiennych i nieco więcej o instrukcjach warunkowych – trzeba uważaćPętle – czyli jak ułatwić sobie życieZaawansowane typy danych – to tylko groźnie brzmi!Operacje na plikach – w końcu ciekawy rozdział!Moduły – one są wspaniałe!Wyjątki – czyli błędy w języku PythonObiekty, klasy i metody – czyli programowanie obiektowe Zaklinaj węża, czyli programuj w Pythonie!