Książka ta jest odpowiedzią na zapotrzebowanie zarówno środowiska naukowego, jak i praktyków controllingu, rachunkowości i zarządzania. „Interesariusze controllingu” od wielu lat zwracają uwagę na to, że jest on zagadnieniem interdyscyplinarnym pod względem badawczym oraz wielowymiarowym pod względem aplikacyjnym. Warto zauważyć, że controlling bywa na różne sposoby rozumiany oraz na różne sposoby stosowany. Ponadto łączy on w sobie różnorodne zagadnienia, zawierające zarazem aspekty zarządzania, rachunkowości, finansów i innych dziedzin wiedzy. Dodatkowo controller współpracuje z przedstawicielami każdej z tych sfer, a efekty jego pracy trafiają do wielu różnych grup odbiorców. W związku z tym w controllingu szczególnie istotny jest wymiar, który często kwitowano tyleż ogólnym, co niesprecyzowanym określeniem - „czynnik ludzki”. Wydaje się, że controlling, stosowany w Polsce w sposób coraz szerszy i coraz bardziej wyrafinowany, zasługuje na dokładniejsze opracowanie tego właśnie aspektu. Stąd pomysł na tę książkę. Można więc powiedzieć, że swoje powstanie zawdzięcza ona zarówno samym controllerom postulującym zwiększenie obszaru poznania czynników psychologicznych wpływających na controlling, jak i badaczom controllingu, wskazującym na niszę badawczą w tym zakresie. „Najważniejszą wartością dzieła, a jednocześnie wkładem w polską literaturę przedmiotu, jest odniesienie wyników badań zaprezentowanych w literaturze psychologicznej do praktyki w zakresie controllingu. Interdyscyplinarny charakter recenzowanej pozycji jest całkowicie uzasadniony i stanowi o nowatorskim podejściu autorki”. – dr hab. Ewa Wanda Maruszewska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach „Książka stanowi ciekawą propozycję połączenia wiedzy z zakresu controllingu, zarządzania oraz psychologii, co jest rzadkością na polskim rynku wydawniczym. To cenne kompendium wiedzy zarówno dla obecnych, jak i przyszłych controllerów”. – dr Sabina Kołodziej, Akademia Leona Koźmińskiego