W ciągu szesnastu miesięcy poprzedzających śmierć Petera Druckera, powszechnie uważanego za ojca współczesnego zarządzania, autorka niniejszej książki poświęciła wiele czasu na rozmowy z nim. Dyskutowali głównie o rozwoju nowoczesnej firmy, który dokonał się w trakcie życia Druckera i wciąż zachodzi w nieustannie rosnącym tempie. Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych nadchodzących dziesięcioleci. Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy dotyczące współczesnych praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i trendów ? których większość Drucker przewidział wiele lat temu. Spostrzeżenia Druckera zostały podzielone na pięć głównych obszarów tematycznych, na które organizacja jutra musi zwracać uwagę: ? łączność z klientami, ? innowacje i rezygnacje, ? nawiązywanie trwałej współpracy, ? pozyskiwanie wykształconych pracowników i umożliwianie im rozwoju, ? ustanawianie rygorystycznych procedur decyzyjnych. Penetrujące pytania Druckera pomogły wielu firmom, korporacjom i przywódcom politycznym XX wieku spojrzeć na ich pracę z nowego punktu widzenia. Przeprowadzone przez Elizabeth Edersheim obszerne wywiady z Jimem Collinsem, Jackiem Welchem, Michaelem Hammerem, A.G. Lafley?em i innymi specjalistami z dziedziny zarządzania stały się źródłem ważnych komentarzy do spuścizny Druckera.