Inwestycje zagraniczne to temat wciąż nowy i modny w Polsce. Zajmują się nim politycy, animatorzy życia gospodarczego i dziennikarze. Powstały Regionalne Centra Obsługi Inwestora, utworzono Specjalne Strefy Ekonomiczne. W urzędach powiatów, miast i gmin powołano zespoły zajmujące się pozyskiwaniem i obsługą inwestorów. Jesteśmy świadkami napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski, zwłaszcza w roku 2005. Ich źródłem są nie tylko kraje członkowskie Unii Europejskiej, lecz również USA, Korea Południowa, Chiny, Kanada, Rosja, Japonia i Republika Południowej Afryki. Inwestycje zagraniczne przyczyniają się do modernizacji i restrukturyzacji przemysłu oraz rozwoju najbardziej zaawansowanych technologicznie dziedzin gospodarki. Niniejszą publikację adresujemy głównie do osób zajmujących się promocją gmin, miast i regionów, posiadających predyspozycje do realizacji trudnych działań promocyjnych oraz obsługi inwestorów. Omówiono w niej metody przygotowywania ofert inwestycyjnych i techniki obsługi inwestorów, które sprawdzone zostały w praktyce krajowej i zagranicznej. Zdecydowana większość z nich może być z powodzeniem stosowana w każdej jednostce samorządowej. Materiał opracowany został w oparciu o wiedzę i praktyczne doświadczenie osób zajmujących się od 1990 roku obsługą inwestorów krajowych i zagranicznych.