Program: zawiera opis sposobu realizacji celów i zadań edukacyjnych zawartych w podstawie programowej edukacji medialnej i przedmiotu „Przedsiębiorczość”; wspomaga realizację celów zawartych w podstawie programowej przedmiotów humanistycznych (język polski, historia, wiedza o społeczeństwie) i ścieżek międzyprzedmiotowych „Uczestnictwo w kulturze” i „Edukacja europejska”; może być wykorzystany w innej niż liceum profilowane szkole ponadgimnazjalnej; ma modułową strukturę, która pozwala nauczycielowi realizować jego elementy w zależności od potrzeb przedmiotu i uczniów, co czyni go elastycznym, podatnym na adaptacje i ulepszenia; przygotowuje ucznia do uczestnictwa w życiu społeczeństwa informacyjnego – świadomego, skutecznego, twórczego i odpowiedzialnego uczestnictwa w procesach komunikacji społecznej i oceny zjawisk charakterystycznych dla państwa demokratycznego; proponuje tematy związane bezpośrednio z edukacją estetyczną i etyczną, nauką eliminowania podatności na przemoc, manipulację, kicz i perswazję; zawiera treści nauczania skoncentrowane wokół zagadnień: negocjacje, prezentacja, komunikacja, reklama, public relations; wykorzystuje przede wszystkim metody aktywizujące, oparte na działaniach uczniów, w tym dłuższe prace o charakterze projektu, a także metody pracy zespołowej; oprócz tradycyjnych technik oceniania wypowiedzi ustnej czy pisemnej zaleca metody holistyczne, zwłaszcza obserwację zachowań i aktywności ucznia, choć przewiduje także stosowanie pomiaru dydaktycznego w formie testu (przykład).