"Naszą książkę kierujemy do wszystkich menedżerów i liderów posiadających motywację i możliwości niezbędne, aby wprowadzić zmiany w swoich firmach. Pokorne zarządzanie jest szczególnie potrzebne w dużych korporacjach, ale pozostałe sektory – medycyna, sztuka, instytucje polityczne, organizacje non profit, drużyny sportowe, organizacje społeczne – również z niego skorzystają."
Ze wstępu
"Zmiana relacji pomiędzy menedżerami i pozostałymi pracownikami jest jedną z najważniejszych modyfikacji, zachodzących w sferze zarządzania.. Kiedy tworzono podstawy zarządzania organizacjami, menedżerowie byli odpowiedzialni za organizowanie pracy innym. Wówczas oczekiwano od nich, że będą wiedzieli więcej od swoich podwładnych. Dziś w świecie biznesu toczy się dyskusja dotycząca roli i obrazu lidera. Menedżerowie budują swój autorytet inaczej, a praca w firmach jest znacznie bardziej płynna i mniej zhierarchizowana. Zmieniające się zespoły zadaniowe, praca zdalna, ciągle zmieniające się uwarunkowania, szum informacyjny, pracownicy przyzwyczajeni do bycia aktywnymi uczestnikami dyskusji i rosnące znaczenie zaangażowania – wszystko to wpływa na zmianę oczekiwań wobec liderów.
Nie potrzebujemy tyranów, ani mędrców, potrzebujemy pokornych przywódców budujących relacje – stwierdzają autorzy książki: znany psycholog biznesu Edgar H. Schein i Peter A. Schein. Potrzebujemy ludzi, którzy zamiast wydawać dyspozycję będą dzielili się z innymi swoją energią, pozwalając im zrobić coś nowego i lepszego. „Naszym zdaniem” – piszą autorzy – „przywództwo zawsze polega na relacjach, a prawdziwie udane przywództwo kwitnie w kulturze o wysokiej otwartości i wysokim zaufaniu ludzi do siebie.”"
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego