Podręczny poradnik menedżera jest praktycznym przewodnikiem prowadzącym menedżera przez trudy zarządzania organizacją. Dzięki swojej kompleksowości może nieraz zastąpić zarówno coacha, jak i zewnętrznego konsultanta. Autorzy książki zapoznają czytelnika z różnorodnymi zagadnieniami dotyczącymi zarządzania organizacją, a także pomogą rozwiązać problemy, z którymi liderzy organizacji najczęściej borykają. Spis treści: O autorach str. 9 Wstęp str. 11 Rozdział 1. Wprowadzanie zmian str. 17 Jak radzić sobie z oporem personelu str. 18 Tworzenie planu zarządzania zmianą str. 25 Skuteczne planowanie strategii str. 34 Rozdział 2. Współdziałanie i praca zespołowa str. 44 Współpraca w ramach zespołów funkcyjnych str. 45 Współpraca w ramach zespołów projektowych str. 55 Współpraca pomiędzy działami str. 59 Organizacja wyjazdu integracyjnego str. 62 Rozdział 3. Zarządzanie efektywnością str. 68 Ocena problemów związanych z efektywnością str. 68 Pracownicy, którzy nie wypełnieniają obowiązków str. 73 Pracownicy, którzy nie spełniają standardów str. 75 Pracownicy, którzy słabo współpracują z innymi str. 78 Zarządzanie wydajnością najlepszych pracowników str. 81 Rozdział 4. Zarządzanie konfliktem str. 87 Przewidywanie konfliktów str. 87 Wybór metody zarządzania konfliktem str. 89 Komunikacja i zapobieganie reakcjom obronnym str. 95 Problemy z partnerami, którzy nie pracują zespołowo str. 98 Wypracowywanie właściwych relacji zawodowych z trudnym szefem str. 101 Rozdział 5. Polityka organizacyjna firmy str. 106 Zrozumienie sposobu funkcjonowania danej organizacji str. 106 Źródła wpływów i potencjał przywódczy str. 110 Zdobywanie zaufania i uznania str. 113 Rozdział 6. Zdobywanie pozycji lidera str. 117 Wejście nowego lidera do zespołu str. 118 Stosunki z dawnymi kolegami po awansie na stanowisko kierownika grupy str. 128 Epilog str. 133 Bibliografia str. 141 Indeks str. 143