Warto poświęcić czas i energię na znalezienie własnego miejsca na rynku edukacyjnym. Dotyczy to wszystkich przedszkoli i szkół – młodych i starych, prywatnych i państwowych. To, że ktoś funkcjonuje od lat, wcale nie znaczy, że nie ma pola do zmian i innowacji. To, że ktoś startuje ze świeżą energią, nie oznacza, że nie może czerpać z doświadczenia konkurencji. Konkurencyjność i rozumienie potrzeb klientów są dziś kluczem do kreowania pozytywnego wizerunku placówki. Konkurencja nie śpi, a wymagania rosną. Dlatego dobrze jest zrozumieć mechanizmy działania rynku i elementy komunikacji, które pozwalają zaskarbić przychylność rodziców i dzieci. I zapraszać do placówki z pełną świadomością tego, że klienci znajdą u nas to, czego szukają. Jeśli w ten sposób spojrzymy na naszą placówkę, to z pewnością dostrzeżemy potrzebę sięgnięcia po narzędzie w postaci poradnika zwierającego wskazówki dotyczące świadomego budowania jej wizerunku.