Owcze produkty spożywcze cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów w wielu krajach ze względu na wysoką wartość odżywczą i możliwość różnorodnego ich wykorzystania. Dominujące znaczenie wśród produktów owczych ma mięso jagniąt, cenione od dawna z uwagi na swój delikatny smak, zapach i kruchość. Polska może eksportować znaczne ilości mięsa owczego do krajów Unii Europejskiej. Duże tradycje ma pozyskiwanie mleka owczego. Wyprodukowany z niego ser należy do najstarszych przetworzonych produktów spożywczych. Z analizy ekonomicznej wynika, że głównymi kierunkami produkcji owczarskiej powinna być jagnięcina, a także przetwory z mleka owczego.W książce tej autor omawia w sposób kompleksowy najważniejsze zagadnienia dotyczące rynku produktów owczarskich, czynniki warunkujące rozwój produkcji owczarskiej, problematykę jakości mięsa owczego, a także przedstawia charakterystykę mleka owczego i przetworów mlecznych (serów, jogurtów i kefiru).Książka jest adresowana do pracowników naukowych, nauczycieli akademickich i studentów uczelni oraz instytutów, w których podejmowana jest problematyka produktów owczych. Z pewnością zainteresuje także służby jakościowe firm z branży spożywczej, hodowców, producentów i konsumentów.