Stwórz organizację przyszłości Ile zadań twoja firma mogłaby zlecać na zewnątrz i czerpać z tego korzyści? Te korzyści to nie tylko oszczędności. Outsourcing to także dostęp do wiedzy w głowach ekspertów poza twoją organizacją. To szybki wzrost siły rynkowej bez potężnych inwestycji. To model biznesowy, w którym płacisz tylko za to, co faktycznie jest ci potrzebne. Lecz jeśli outsourcing ma dać twojej firmie szerokie korzyści, musisz umieć nim zarządzać. Ta książka to podręcznik dla menedżerów napisany przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w projektach outsourcingowych na całym świecie. Dowiesz się z niej: które zadania zlecać na zewnątrz, a które lepiej realizować wewnętrznie, jak przeprowadzić konkurs ofert dostawców, jaki wybrać typ kontraktu outsourcingowego, jak ograniczyć chaos w pierwszej fazie współpracy z nowym dostawcą, co zrobić, żeby nie uzależnić się od kiepskiego dostawcy, kiedy podjąć trudną decyzję o zakończeniu współpracy z dostawcą. Zasobów nie trzeba posiadać na własność. Wystarczy mieć do nich dostęp. Dziś organizacje zlecają na zewnątrz prawie wszystko, od obsługi kadrowej do projektów badawczych. Umiejętność współpracy z wykonawcami zewnętrznymi staje się jedną z podstawowych kompetencji menedżera. Outsourcing to model biznesowy jutra. Naucz się go już dziś i czerp z niego korzyści. O AUOTORACH Mark J. Power jest prezesem międzynarodowej firmy konsultingowej ROS Incorporated. Power od ponad piętnastu lat zarządza projektami outsourcingowymi na całym świecie. Jest pionierem w obszarze edukacji na temat outsourcingu. Założył centra treningowe, w których przeszkolono wielu spośród dzisiejszych liderów outsourcingu: Outsourcing Certificate oraz Outsourcing Boot Camp. Multimedialny zestaw edukacyjny Powera pod tytułem Strategic Outsourcing Framework cieszy się uznaniem menedżerów w dwunastu krajach. Kevin C. Desouza był dyrektorem Institute for Engaged Business Research, który jest częścią Engaged Enterprise, firmy konsultingowej specjalizującej się między innymi w zarządzania wiedzą i zarządzaniu kryzysem. Engaged Enterprise realizuje zlecenia z sektora rządowego i pełni funkcję wywiadowni gospodarczej. Desouza jest autorem książki Managing Knowledge with Artificial Intelligence oraz współautorem książek: Managing Information in Complex Organizations oraz Engaged Knowledge Management. Carlo Bonifazi jest współzałożycielem i wiceprezesem firmy konsultingowej ROS Incorporated. Ma dwudziestoletnie doświadczenie w wielu dziedzinach technologicznych. Prowadził globalne przedsięwzięcia outsourcingowe w sferze rozwoju produktów oraz IT. Uczestniczył w projektach, których celem było tworzenie oprogramowania, rozwijanie infrastruktury sieciowej, prowadzenie obsługi telekomunikacyjnej, zapewnianie bezpieczeństwa danych oraz wdrażanie systemów CRM i ERP.