Praca składa się z trzech rozdziałów i aneksu. Pierwszy rozdział opisuje koncepcję badania. Punktem wyjścia jest prezentacja problemu badawczego na tle krajowej i zagranicznej literatury odnoszącej się do wiedzy w przedsiębiorstwie, a także wyjaśniającej pojęcie orientacji przedsiębiorstwa. Następnie zamieszczony został schemat modelu badawczego i sformułowane hipotezy badawcze. Dla celów pomiaru, model badawczy musiał zostać zoperacjonalizowany, następne części rozdziału dotyczą zatem kategoryzacji zmiennych i opisują model formalny orientacji przedsiębiorstwa na wiedzę. W kolejnej części pierwszego rozdziału pracy szczegółowo opisano metodę badawczą, służącą zarówno gromadzeniu danych, jak i ich przeanalizowaniu. Drugi rozdział pracy, to jak wspomniano, prezentacja wyników badania empirycznego. Zamieszczono w niej rezultaty obliczeń orientacji menedżerów przedsiębiorstw i samych przedsiębiorstw na wiedzę, a także związki pomiędzy poziomami orientacji na wiedzę i wynikami ekonomicznymi badanych przedsiębiorstw. Ostatni - trzeci rozdział pracy zawiera rozważania stanowiące interpretację wyników badania empirycznego na tle wyników innych badań opublikowanych w literaturze przedmiotu. W części tej zawarto również wnioski teoretyczne oraz wnioski dla praktyki gospodarczej wypływające z analizy rezultatów badania Pracę kończy aneks, w którym zamieszczono treść kwestionariusza ankietowego użytego do badania. Książka jest rezultatem pracy zespołowej, dlatego trudno jednoznacznie określić udziały poszczególnych osób tworzących ten zespół w opracowaniu całości, a nawet poszczególnych części.