Poznaj tajniki programowania realistycznej grafiki 3D Stwórz i animuj obiekty trójwymiarowe Wykorzystaj mechanizmy renderingu na platformach Windows, Mac OS i Linux Zastosuj w swoich projektach algorytmy sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki 3D OpenGL to platforma programistyczna do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Tworzące ją mechanizmy zostały opracowane ponad 20 lat temu w firmie Silicon Graphics i spowodowały prawdziwą rewolucję w świecie grafiki komputerowej. Dzięki bibliotece OpenGL możliwe stało się tworzenie realistycznej grafiki i animacji 3D oraz wykorzystywanie możliwości kart i systemów graficznych do wspomagania jej wyświetlania. To właśnie dzięki rozwojowi OpenGL możemy teraz podziwiać wspaniałe wizualizacje, kinowe efekty specjalne i oszałamiające gry komputerowe. Książka "OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III" to podręcznik dla programistów chcących wykorzystać możliwości biblioteki OpenGL w swoich projektach. Opisuje zarówno podstawy programowania grafiki z wykorzystaniem OpenGL, jak i możliwości zastosowania jej na różnych platformach systemowych i sprzętowych. Przedstawia również sposoby wykorzystania mechanizmów sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki i animacji 3D oraz efektów specjalnych. Typowe zastosowania grafiki komputerowej Przegląd możliwości bibliotek OpenGL Podstawy stosowania OpenGL Tworzenie brył trójwymiarowych i korzystanie z kształtów podstawowych Przekształcenia geometryczne i przetwarzanie potokowe Modele kolorów i oświetlenia Przetwarzanie grafiki i mapowanie tekstur Modelowanie krzywych i powierzchni Wykorzystanie bibliotek OpenGL w różnych systemach operacyjnych Buforowanie danych Cienie i głębia ostrości Operacje na wierzchołkach Jeśli chcesz stworzyć grafikę 3D zapierającą dech w piersiach,
skorzystaj z wiedzy zawartej w tej książce.
skorzystaj z wiedzy zawartej w tej książce.